העלאת מוטיבציה

העלאת מוטיבציה

מוטיבציה היא היכולת שלנו להניע את עצמנו לכיוון שאנחנו רוצים להתקדם אליו. מבחינת ההגדרה המילונית מוטיבציה היא כוח פנימי המניע את האדם לעשייה שיש עמה תוצאות המתגמלות אותו. מוטיבציה היא תהליך פנימי המתרחש בתוך האדם.

אותו כוח מביא עמו את הכוונה לבצע פעולה ואת ההתמדה בביצועה. ישנם שני סוגים של מוטיבציות. מוטיבציה פנימית ומוטיבציה חיצונית. מוטיבציה פנימית משמע אם אני אעשה משהו אני ארגיש סוג של תחושה מסוימת בעוד שמוטיבציה חיצונית היא ברגע שאסיים את העבודה אקבל תגמול כספי (חיצוני) . חשוב להבין ששני סוגי המוטיבציות הן דומות אם כי נראה אחרת.

בסוף הרצון של כולנו לסוג של תחושה נעימה ולעיתים הכסף או ההצלחה מיצרים תחושה זו. נראה שמה שמניע אותנו הוא הכסף או ההצלחה אבל בסוף התהליך מה שמניע אותנו באמת זו התחושה שאנו חושבים שנשיג אם משהו הדבר יקרה.

האם מוטיבציה מושפעת מרגשות?

בגדול, יש שני סוגי רגשות שגורמים לנו לנוע לכיוון מסוים: או רגשות של רצון עז או רגשות של פחד ודחייה גדולה. דוגמא לרצון עז הוא אדם שרוצה לרדת במשקל כי המראה החדש יהפוך אותו, לדעתו, למאושר יותר ואנשים רבים יותר ימשכו אליו. דוגמא לדחייה או פחד שגורמים למוטיבציה הוא שאותו אדם מפחד למות כתוצאה מעודף שומן ולהשאיר את ילדיו יתומים.

שני המקרים יביאו למוטיבציה לירידה במשקל אל הרגשות שהם מפעילים הם מנוגדים אחד לשני. רגשות מפעילים אותנו כל הזמן. אם נלמד להרגיש את הרגש עוד לפני שהתוצאה קוראת נקדם את התוצאה מבחינה משמעותית.

מהם השלבים להעלאת מוטיבציה?

שלב ראשון הוא להבין מה את רוצה שיקרה

יתכן שזה ירידה במשקל, או אולי מציאת עבודה או בן זוג מוצלח. יתכן שזה יהיה לצמצם את האוברדרפט או להירגע מפחדים ודאגות. המטרה יכולה להיות כל מטרה שהיא הדבר שחשוב בתהליך זה הוא להיות מדויקים. רשמו מה תרצו בפרטי פרטים. אם אתה רוצים לקנות בית רשמו לפרטי פרטים איזה בית בדיוק תרצו לקנות, כמה חדרים איך הגינה או המרפסת , מאיזה אנשים תקנו ועוד דברים שיעזרו לכם להיות מאוד מאוד מדויקים בתהליך.

שלב שני להבין מה המניעים שמפעילים אותי: דחיה ופחד או רצון עז.

מטרת השלב השני הוא להתחיל להכיר את מערך הערכים שלך ולראות מה מניע אותך לאורך זמן. האם מניע אתכם זה בעיקר הדברים שאתם מפחדים מהם או הדברים שאתם חושקים בהם. דוגמא לכך זה אם בחורה מחפשת בן זוג, האם היא רוצה בן זוג כי היא מפחדת להיות לבד ללא ילדים או בגלל שכשיהיה לה בן זוג היא תוכל ללכת אתו בים ולהרגיש על גג העולם. מה התחושה המדויקת שעולה כאשר אתם חושבים על להשיג את מה שתרצו.

שלב שלישי- להתחיל למחוק כל מחשבה שלא מקדמת אתכם לכיוון המטרה שתרצו להשיג .

זה שלב לא פשוט להתחיל לשחרר את הפחדים וזה השלב שאני הכי עוזרת להיפטר מהמחשבות שמקבעות אותנו ומחזירות אותנו תמיד לנקודת ההתחלה.

שלב רביעי-להתחיל לדמיין לפרטי פרטים איך תרגישו כאשר תגיעו לתוצאה.

מה תהיה התחושה שלכם כאשר תרדו במשקל. איך תרגישו כאשר בן הזוג המיוחל יגיע. נסו להיות יותר ספציפיים מ ״טוב״ ״שמחה״ או אפילו ״ מדהים״ . נסו להבין בדיוק מה זאת התחושה הזאת כי כאשר תרגישו אותה תוכלו לחזור אליה כל זמן שתרצו וככה תאמנו את הגוף והמוח שלכם שהדבר שכל כך רציתם כבר נמצא בידכם אפילו לפני שהשגתם אותו.

שלב חמישי- תחיו את החלום כאילו הוא כבר קרה.

תמשכו את התחושה הטובה כל הזמן כך שתרגישו שכבר הגעתם להצלחה ותחיו אותה . כך תוכלו לזמן כל דבר שרק תרצו, תשמרו על מוטיבציה גבוה ותשיגו חיים מאושרים מלאים ומספקים.

טיפים לשמירה על מוטיבציה לאורך זמן.

ברגע שתצליחו פעם אחת לזמן את המציאות שאותה תרצו ותצליחו לשמור עליה לאורך זמן החיים שלכם יתמלאו במוטיבציה כל בוקר מחדש. אחד הדברים שהורגים מוטיבציה זו תחושת הכישלון. אם לא הצלחתי שוברים את הכלים. חשוב לזכור שכל אי הצלחה מקדמת אותנו לכיוון ניסיון נוסף. החוכמה היא לא להצליח, החוכמה היא לנסות ולאמן את השרירים המנטליים שלכם.

ביטויים ומשפטים העוזרים בהעלאת מוטיבציה:

כל ביטוי חיובי שיגביר לכם את הרצון להמשיך בדרך הוא הדבר הנכון בשבילכם. אם מה שמנחה אותך הוא רצון להיות יפה ונחשקת תגידי לעצמך: ״כל יום שעובר אני יותר יפה מבחוץ ומבפנים. ״ או ״אני מסוגלת לשמור על מוטיבציה גבוהה כי אני יודעת מה חשוב לי ואני נהנית לחיות את החלומות שלי. ״

מגיע לי לחיות חיים מלאי שמחה והמוטיבציה שלי עוזרת לי לממש את החלומות שלי כל משפט חיובי שיגרום לך להמשיך בדרך עד שהדפוס יהפוך להרגל יהיה נכון עבורך. חשוב לזכור בכל הדרך לפרגן ולאהוב את עצמך ולהיות חיובית כלפי עצמך וכלפי הסביבה.

כיצד ניתן לעורר מוטיבציה ללמידה?

כדי לעורר מוטיבציה ללמידה צריך להבין בעיקר מה המניעים והערכים שגרמו לכם ללכת ללמוד מלכתחילה. ברגע שהערכים הללו ברורים לכם ואתם יודעים אלו תחושות אתם מחפשים אז הלמידה עבורכם לא תהיה כורח אלא משרתת את מערך הערכים שלכם.

לימודים לעיתים נעשים כי צריך ומזה הייתי נזהרת. כמובן שצריך לסיים תיכון אבל צריך לדעת ולחדד את האמונה ״ הלימוד בתיכון פותח לי דרכי חשיבה ומאמן אותי להיות יותר טובה בחיים״ לגבי האוניברסיטה או העבודה בכלל חשוב ללמוד דברים שיש לכם תשוקה אליהם ולא סתם ללמוד כי זה פרקטי ומכניס הרבה כסף.

איך ניתן לעורר מוטיבציה בקרב עובדים?

בשלב ראשון לגרום לעובד להבין מהן הסיבות שהוא בחר להשקיע את זמנו בעבודה הספציפית הזאת. לחבר את ערכי החברה לערכיו האישיים ולראות שיש התאמה בין השנים. כסף וביטחון לא יגרמו לעובד להצליח ולשגשג בעבודה במשך שנים. צריך למצוא את הערכים של העובד ולגרום לו להבין שהעבודה הזו תומכת במערך הערכים שלו ומקדמת אותו לכיוון ייעודו משמע גורמת לו להתפתחות אישית.

עובדים שמערך האמונות שלהם נוגד את ערכי החברה ,ברוב המקרים יהיו בעבודה במצב סטרס ולחץ מתמשכים וירגישו שהם כל הזמן מחזיקים את ראשם מעל המים. העובדים הללו בדרך כלל יזרעו הרבה דמורליזציה בקרב שאר העובדים והם מסוכנים לארגון.

 גישות במוטיבציה אצל ילדים :

ילדים הם יותר אינטואיטיביים ויותר מחוברים אפילו ממבוגרים. כדי לגרום לילד להעלות את המוטיבציה צריך להתחיל מלבחור מה נכון לו. לגרום לו לעשות שיעורים לא בהכרח תומך במערך האמונות שלו. אפשר לאט לגרום לו לחשוב שילדים מצליחנים יותר שמחים יותר ומשם לגרום לו לרצות להיות מצליחן ולהכין שיעורים אבל כדאי יותר להבין מה נכון לו וללכת אתו בדרכו.

לעשות שיעורים כי צריך יכול לעבוד לתקופות קצרות אבל לא לאורך זמן. גם הפחדה ועונשים לא יעבדו לזמן ארוך מידי. אצל ילדים צריך לפתח את ההבנה : למה זה כדאי לי ? כשאני אצליח מה יקרה שלא קורה עכשיו? לחבר אותם לחלום שלהם ולגרום להם לדמיין את חייהם בתוך הצלחה גדולה בחיים.

המח שלהם ידע לנווט את הדברים והם ימצאו אפשרויות להגיע לתוצאה לא בהכרח בדרך שאתם חשבתם. מה שחשוב לנו ההורים להיות פתוחים בראש ולקבל את היצירתיות שלהם אחרת אנחנו משביתים להם פן חשוב מאוד באישיות.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp