מתן משוב יעיל ומרים

איך לתת משוב לעובד שיעבוד

 משוב הוא תהליך של התקשרות מצד המנהל על התנהגותו וביצועיו של העובד. זהו כלי חשוב לשיפור ולהתקדמות של עובדים ומעבר לרמה תקשורת טובה בין המנהל לעובד.גם אם אתם עובדים וגם אם מנהלים חשוב להכיר כמה היבטים חשובים במתן משוב כדי לשדרג את עצמכם ברמה אישית או מקצועית.

המשוב עשוי להיות בצורה של חוות דעת, תגובות, ביקורות או המלצות. הפעילות הזו עוזרת לעובדים להבין את הצרכים והמחשבות של המנהלים שלהם ולפתח פתרונות חדשים או לשפר את דרכי עבודתם שלהם בהתאם לצרכים והציפיות של המנהל והאירגון.

בנוסף, המשוב עוזר להערכת הביצועים של העובד ולאפשר לו להתקדם ולגדול במהירות. משוב נכון וספציפי מאפשר לעובד להתאים את האסטרטגיות ותהליכי החשיבה שלו לצרכים והציפיות של המנהלים ולהגדיל את הרווחיות וההצלחה שלו.

כדי לתת משוב שישפיע לטובה ויקדם אתו, חשוב לעקוב אחרי כמה כללים והמלצות:

  1. היו ברורים וספציפיים – חשוב לתת משוב ספציפי ומדוייק על תנהגותו ,ביצועיו או השירותים שנותן העובד. כדי לעשות זאת, יש להיות ברור בנוגע  לנקודות החזקות והנקודות החלשות של העובד, ולהתמקד בנקודות שיש לשפר ולתקן.אל תדברו על האדם אלא על ההתנהגות או המוצר כדי לא ליצר אנטגוניזם שלא יובן כהלכה. 
  2. הגיעו עם משוב בנויי – חשוב לתת משוב הבנוי היטב, ולא פשוט לזרוק את הבעיה על העובד בלי להבליט את חוזקותיו והסיבה שבגללה הוא כאן. יש להשתמש במילים המכוונות למטרה ולא לפגוע באנשים המעורבים, דבר שיצית את האוירה ולא יאפשר למידה יעילה.
  3. לשאול שאלות בונות -כדי לא ליצר אנטגוניזם , אם יש באפשרותכם לשאול: ״ מה אוכל לעשות למענך כדי שתוכל לעשות את תפקידך טוב יותר? הדבר יגרום לבניית מערכת יחסים של אמון שתגרום לתפקוד טוב יותר של העובד. 
  4. יש לראות את צרכיו של העובד– חשוב לתת משוב המתאים לצורכיו, ולא להציע פתרונות או המלצות שאינם מתאימים לאדם הספציפי הזה.

משוב לעובדים שלא בנוי טוב עשוי לגרום לנזק כבד לכל הצדדים המעורבים.

הנה כמה נזקים שאפשר לצפות להם ממשוב לעובדים שלא בנוי טוב:

  1. אי הפקת מיטב היכולת: משוב לא בנוי טוב עשוי לגרום לעובדים לא להביא את היכולות המקסימליות שלהם לארגון. אם העובדים לא מקבלים משוב ברור ומבוסס על ביצועיהם, הם לא יוכלו להבין אילו מיומנויות נדרשות כדי להצליח ולהתפתח בעסק ובתפקידים שלהם.שוב,חשוב להתאים את הדרישות ליכולות של העובד ולחוזקותיו.
  2. הורדת מוטיבציה: משוב לא בנוי טוב עשוי להוריד את המוטיבציה של העובדים ולהפחית את רמת העניין שלהם בעבודתם. זה יכול להוביל לירידה בביצועים ולקפיאה בהתפתחותם בקריירה.
  3. התקשרות רעה עם המנהל: משוב לא בנוי טוב עשוי להוביל לתקשורת רעה עם המנהל וליצור כוונות רעות וכעס בקרב הצוות. זה יכול לגרום לחוסר אמון בין העובדים והמנהלים.כאשר תהייה מופעלת המערכת ההשירדותית, העובד יקבע תחושות קשות עם מנהלו מה שיגרום לנזק מתמשך בין השניים. 
  4. חשיפת הצד המורד והילדותי של העובד. ברגע שניתן משוב שלילי שלא ניתן לגדול ממנו, העובד מרגיש נתקף ושצרכיו עורערו. בנקודה זו הוא יגיב בהתגוננות ולא יקלוט את המסר שניתן לו. חשוב לא לעורר את השד שבפנים ועדיין לתת פידבק שיאפשר גדילה והעצמת העובד. 

החשיבות לניהול משוב שיגרום ליובד לגדול היא רבה ותאפשר לעובד לגדול מחד ולמנהל לשפר את יכולותיו מאידך. שווה מאוד ללמוד איך לעשות זאת. אם אתם נתקלים בעובד שקשה לו במחיצתכם המנהלים שווה לבדור את התקשורת ביניכם ולבדוק היא המשוב שניתן לו אכן בנה אותו או גרם לצרכיו להיות לא מנוהלים.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp