מדיטציה לחשיבה חיובית

מדיטציה לחשיבה חיובית

 נתחיל במילה מהי מדיטציה?

מדיטציה היא אימון שנועד להרגיע את המחשבות ולהאט קצת את גלי המוח הקדחתניים. בתקופה הזו כולם רוצים להספיק, להשיג, לכבוש, להגיע, להוכיח ,להרוויח ולנצח. במסגרת פעילות זאת, המוח שלנו עסוק כל הזמן ושכחנו קצת את התחושה של להיות, להרגיש, לשמוח והרגע. מטרת המדיטציה היא להאט את גלי המוח ולהכניס פנימה לאזור הרך והעוצמתי של השקט.

זה נשמע מופרך אבל כל אחד ולא משנה איפה הוא חי ומה הוא עושה , צריך רגעי שקט והתכנסות פנימה. מה שיפה בדבר הוא שאם אנחנו לא מבינים ולא עושים את זה בטוב, יגיעו אירועי החיים ויגרמו לנו להבין את זה בכוח.

כיצד מדיטציה עוזרת בפיתוח חשיבה חיובית?

מדיטציה מחברת אותנו לעצמנו. מחברת אותנו למהות הפנימית שלנו, להוויה שלנו. בהוויה שלנו, במהות, יש שמחה עמוקה שנובעת מעצם קיומנו. חשיבה חיובית היא תוצר לוואי של השמחה והאהבה שנפלוט החוצה. ניתן להגיע לשמחה מתוך חשיבה חיובית או להגיע מתוך מדיטציות לחשיבה החיובית. שתי השיטות יגרמו לנו לאושר רב, שבוקע מבפנים, שיגרום לנו להיות חיוביים יותר ושמחים יותר.

מה התועלת של מדיטציה לחשיבה חיובית?

מדיטציה לחשיבה חיובית תרגיע את גלי המוח, תאט אותם במקצת ותכניס לתוך תת המודע אינפורמציה חיובית שתחבר אותנו עמוק לעצמנו. ברגע שתת המודע שלנו יופעל מתוך מקום חיובי נהיה באופן אוטומטי חיוביים מה שיקל על חיינו ויגרום לנו לראות את המציאות בצורה רכה ואוהבת ולא בצורה ביקורתית שתוריד אותנו. מדיטציה חשיבה חיובית בעיני זו דרך מאוד נכונה להתחיל את הדרך.

זאת שיטה קלה באופן יחסי לכל מי שרוצה להתחיל את הדרך בעולם שמעבר למה שרואות העיניים. כל מי שרוצה להשיג קצת שלווה ושקט, מדיטציה לחשיבה חיובית והתמקדות ב״יש״ באמת תעזור לכם לפתוח את דלת הקסמים לעולם רגוע יותר, שקט יותר ומלא הפתעות. הכלי הזה הוא פשוט מאוד, מיועד לאנשים שרוצים שינוי בחיים, כאלה שמתחילים להבין שיש מעבר למה שאנחנו רואים ורוצים להתחיל להרגיש את היופי והשמחה.

מתי כדאי לתרגל מדיטציה לחשיבה חיובית?

הזמן הכי נכון , בו גלי המוח איטיים באופן יחסי, הוא בערב לפני שהולכים לישון ובבוקר שפותחים את העיניים. רובינו, כאשר אנחנו פותחים את העיניים, רצים לטלפון ומבזבזים את רגעי הזהב בדברים שלא מקדמים אותנו. אם היינו יכולים לקום בבוקר ולשכב עוד כמה דקות, להודות על מה שיש, לברך את היום ולחשוב על החוזקות שלנו ועל הדברים שאנו אוהבים, היינו יכולים לגרום לתת המודע שלנו להיות הרבה יותר חיובי.

לפני שהולכים לישון כדאי לשים אוזניות ולשמוע מדיטציה חיובית שתכניס אותנו ללילה בשלווה ונחת. כל השינה שלנו תראה אחרת, טובה יותר ושקטה יותר. המשמעות של הדבר שהשקעתם כמה דקות לפני השינה ונהניתם מרוגע בכל שעות השינה שלכם. השקעה משתלמת ביותר.

אותו כנ״ל גם בבוקר. כשקמים בבוקר אם אפשר במשך כמה דקות לשמוע מדיטציה חיובית שתאיר לכם את היום , תכנסו ליום רגוע יותר ואפקטיבי יותר. זה חלק מרטואל הבוקר שעושים טובי הספורטאים, אנשי העסקים המצליחנים של העולם ואנשים שרוצים לתת לעצמם דחיפת מוטיבציה כל בוקר מחדש.

במילה אזכיר שפיתחתי אפליקציה ששמה thinkup, שבה אתם מקליטים בקולכם דברים חיוביים (המוח מבין יותר טוב אינפורמציה שמושמעת בקולכם) עם מוזיקה שמרגשת אתכם. היתרון בשיטה ששמים את האוזניות בבוקר ונותנים לאינפורמציה להתנגן מידי בוקר וערב. אחרי תקופה לא ארוכה של בערך 21 יום אתם מתחילים להרגיש אחרת כי המוח מתמלא במחשבות חיוביות והתחושות בגוף נהיות עדינות יותר ונעימות יותר.

בתוכניות שתמצאו בחנות החיובית תתקלו במדיטציות חיוביות שיעזרו לכם להתחבר למוקדי החוזקה או השמחה שלכם.

למשך כמה זמן כדאי לתרגל מדיטציה חיובית?

אני אוהבת לתרגל 15 דקות בבוקר ובערב כי זה מה שהוכח כיעיל ביותר. אם אין לכם את הזמן הזה תתרגלו גם 5 או 10 דקות אבל חשוב שתעשו את זה בוקר וערב בעקביות. במדיטציות שנמצאות בחנות החיובית תוכלו להקשיב לתכנים חיוביים שיגרמו לכם להתחבר למי שאתם בלי המאמץ של החשיבה על הדברים.

מה שעושים זה פשוט שמים אוזניות, מרפים את הגוף ונותנים לדברים בקלות וברכות להיכנס פנימה לתוך נבחי התת מודע ולעשות שינוי. המתרגלים כל יום ירגישו תחושות יותר טובות בגוף בהתחלה. פתאום התחושה הכללית תהיה קלה יותר ועדינה יותר. פתאום מצב הרוח יהיה יותר קליל והכובד של החיים יופחת. יכול לקחת זמן עד שתראו דברים בחוץ אבל בהחלט תרגישו את הקלילות ממש בתרגולים הראשונים.

זה היתרון הגדול ביותר של מדיטציות חיוביות. מרגישים תחושה טובה ממש מיד. המדיטציות החיוביות מיועדות למי שרוצה לתת לעצמו בוסט של מוטיבציה וחיבור לעצמו. ניתן לעשות את זה בתקופות קשות אבל מי שבאמת חכם, לא יחכה לתקופה קשה כדי לצמוח. אפשר לצמוח בטוב ללא מכות וכאב.

למה כדאי לפנות לאיש מקצוע לפני שמתחילים לתרגל מדיטציה?

יש הרבה מאוד סוגים של מדיטציה. אני לא מכירה את כולן. היופי במדיטציות שאני מכירה הוא שהן לגמרי אחרות ממה שהורגלנו לחשוב . צריך לשים לב למחשבות ולהיות מודע לתחושות. אפשר לאמן את עצמנו לבד בכל מה שנרצה. ההדרכה יכולה לעזור לכם להישאר בדרך. לא לפרוש כי לא מבינים או כי יש התנגדות בגוף.

איש מקצוע ישאיר אתכם בתלם ואולי יעניין אתכם קוגניטיבית לפני תחילת התרגול. איש מקצוע יכול לתת לכם את המוטיבציה למה כדאי להתמיד, מה זה יתן לכם. מה תרוויחו אם תתמידו. בסוף הדרך, זה תרגול של כל אחד עם עצמו. האדם היחיד שאחראי לאושר ולהתקדמות שלכם הוא אתם. אל תניחו את אושרכם בידי אף אחד. התחברו לעצמכם וגלו עולמות חדשים.

אני כדי להזכיר לעצמי בוקר בוקר לתרגל, רשמתי לי בטלפון תזכורת ובמחברת משימה ואני מתזכרת את עצמי כל הזמן שאני צריכה לעשות מדיטציה. גם אם יש לי 15 דקות או שיש לי שעה להשקיע בעצמי, אני מתיישבת ועושה מדיטציה כי אני יודעת שזה מחבר אותי לשקט ולמוקדי החוזק שלי. אמנם זה לקח לי זמן ליהנות מזה אבל היום יש הרבה יותר הבנה בתחום והרבה מאוד חומר, ואני בטוחה שתוכלו להגיע ליתרונות יותר מהר ממני:)

חשוב לא לנסות להגיע לשום מקום, החיים הם דרך בלתי נגמרת. בכל מקום שתלכו תמיד תהיה המשך לדרך בה תוכלו להעמיק ולהתפתח. אין מה לנסות להגיע. תיהנו מהמסע, תצעדו בדרך, תכירו את עצמכם ואת דפוסי החשיבה שלכם, תצהלו, תבכו העיקר שתבינו שהדרך היא הדבר. היא עיקר החיים , היא הדבר שתמיד יהיה לכם ולא יחלוף. היא הדבר לחגוג ממנו.

לסיכום, היתרונות של מדיטציה חיובית היא שהיא נותנת תחושה טובה מהר, קלה ליישום, מתאימה לשלבים הראשונים של הדרך ומתאימה לכל אחד שרוצה ללמוד את אומנות החיים הטובים, בנועם, בכיף ובלי עבודה קשה מידי. המדיטציה הזו מומלצת בחום לכל מי שמבין שהתפתחות אישית יכולה לבוא בכיף ולא צריך לעבוד קשה בשביל להשיג דברים טובים, הם יכולים להגיע בקלות וברכות.

 

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp