מחשבה יוצרת מציאות

מחשבה יוצרת מציאות

מחשבה יוצרת מציאות- איך זה קורה?

מחקרים מוכיחים כבר למעלה מחמישים שנה שאנשים חיוביים יותר הינם מצליחים יותר, שמחים יותר עם חיים נעימים ומוגשמים יותר. הסיבה נעוצה בתגובה שלנו למתרחש ואיך אנחנו מלמדים את עצמנו להגיב זה הדבר שגורם לחיים שלנו להראות כך או כך. העיקרון שמנחה אותנו הוא עיקרון ״ דומה מושך דומה״ מה שאנחנו משדרים לעולם זה מה שאנחנו מקבלים חזרה.

המחשבות שלנו הן זרם בלתי פוסק של אנרגיה שאנחנו משדרים מאתנו החוצה. דימוי מעניין יהיה שיש מעין תבונה שמקשיבה למחשבות שלנו כל הזמן. אי אפשר לרמות אותה. כל שעלינו לעשות זה להכיר את המחשבות של עצמנו ולשנות את צורת ההסתכלות שלנו עליהן. להתחיל לאט לאט לשנות את מחשבותינו למחשבות שישרתו אותנו ואז הן מתחילות להשתנות.

ברגע שאנחנו מתחילים לחשוב מחשבות רכות יותר ונעימות יותר מיד המציאות תגיב בהתאם ותשלח לנו אירועים רכים ונעימים יותר. במילה, כל פעם שאנחנו חושבים מחשבות שליליות, כועסות או מבקרות אנחנו מתרחקים מעצמנו ובכל פעם שאנחנו חושבים מחשבות מקבלות ואוהבות אנחנו מתקרבים למי שאנחנו באמת. זה סוד החיים.

כיצד המחשבות שלנו יכולות להשפיע על מציאות חיינו?

אנחנו כל הזמן , בהתאם למחשבותינו, משדרים תדר מסוים. כאשר התדר הזה נעים וחיובי אנחנו מושכים אלו תדר חיובי יותר על פי עיקרון ״ דומה מושך דומה״. כאשר אנחנו מתלוננים על החיים, כועסים, רוטנים, עצבניים ומתוחים התדר שאנו משדרים הוא כועס ועצבני על פי אותו עיקרון ״ דומה מושך דומה״ אנחנו מושכים אירועים כאלו לחיינו.

כאשר יש מחשבות שליליות בלתי פוסקות הגוף שלנו נמצא במצב סטרס תמידי הגורם להיחלשות של מערכת החיסון. כאשר אנחנו שמחים ורגועים יותר הגוף שלנו רפוי ומסוגל לנהל תהליכי שיקום בגוף. המחשבות הבלתי פוסקות שלנו הן אלו שיכתיבו איך יראו חיינו, בריאותינו ואת כל המציאות הסובבת לנו. הגישה שלנו לחיים היא המשפיעה.

בחיים יכולים להיות רגעים קשים. יכולות להיות מחלות, קשיים שלכם או של הסביבה שלכם, יכולים להיות אתגרים לא פשוטים. לכולנו יש את זה גם אם אתם רואים את זה כלפי חוץ וגם אם לא. החכמה היא להגיב אליהם בשלוה. כן לפעמים זה מורכב, כן לפעמים זה מאתגר אבל זה הפואנטה.

זאת הפואנטה של החיים. לפעמים בתחילת הדרך שה נראה מזויף אבל עם הזמן והתרגול אנחנו מבינים שזה משרת אותנו ומקל עלינו ומכאן יהיה קל יותר להמשיך ולהפוך את זה להרגל.

האם ניתן לשלוט במחשבות?

אני מעדיפה לחשוב במונחים של לאמן את המחשבות ולא לשלוט בהן. אנחנו בהחלט יכולים לאמן את עצמנו לחשוב במונחים יותר רכים ונעימים. פחות לבקר את הסביבה. משפט שאני אוהבת לחשוב זה ״ גן עדן זאת בחירה שחייבת להיעשות בוקר בוקר ולא מקום שמגיעים אליו״. ברגע שניקח אחריות על המחשבות שלנו ונבין שבכוחנו לשנות אותם, אז החיים הופכים להיות יותר מהנים.

פתאום אנחנו מתחילים לשחק עם החיים במקום להחזיק אותם על הגב שלנו ובמקרה הגרוע ביותר לחכות לגרוע שיקרה. תחליטו לעצמכם שאתם רואים את היופי בחיים, רואים את היופי באנשים, רואים את היופי בסביבה. תאמנו את עצמכם כל יום מחדש לראות את היופי בעצמכם ובקרובים שלכם והחיים יחייכו אליכם כי לא משנה מה קורה, הכל לטובתכם.

ברגע שתאמנו את עצמכם באופן בלתי פוסק, יתחלפו מחשבות קיימות במחשבות אחרות שבחרתם, שמקדמות אתכם, שטובות לכם ואז פתאום המציאות תיראה אחרת לגמרי.

יתרונות הגישה ״ מחשבה יוצרת מציאות״

ברגע שאתם יודעים שהמחשבה יוצרת את מציאות חייכם תתחילו להבין את ערך המחשבות ואת משמעות אימון המחשבות. כל מחשבת ביקורת או כעס מאמללת את חייכם בסופו של דבר אז בסוף תמצאו את עצמכם, מסתדרים מעולה עם עצמכם, מסתדרים מעולה עם הסביבה, אוהבים יותר, אמפטיים יותר נעימים יותר רכים יותר.

בזמן הזה מציאות חייכם תתאים את עצמה למחשבותיכם ותהייה אוהבת , מכילה, מלאת סליחה ומחילה אליכם ואל הסובב אתכם. זה יגרום לכם להיות עוגן לסובבים אתכם ולהיות קרן השמש של הסביבה שממלאת את הסביבה באור. הגישה הזאת תגרום לכם להיות אנשים טובים יותר ולחייכם להיות בעלי משמעות.

מהם השלבים בהפיכת מחשבה למציאות?

אין פה תורה גדולה, זה קורה באופן טבעי בלי שתעשו כלום. ברגע שאתם משדרים תדר מסוים אתם מקבלים את אותו תדר בחזרה. מחשבה היא תדר, והתדר שלכם יקבע לפי המחשבות שאתם משדרים החוצה. זה קורה באופן טבעי כחלק מחוקי הטבע. כדי לדעת איך אתם חושבים, הסתכלו על החיים שלכם. החיים שלכם זה אוסף המחשבות שלכם. המחשבות שלכם זה באחריותכם.

תמלאו את עצמכם במחשבות נעימות ,בונות, מרימות וככה יראו חייכם. לדעתי שווה לנסות את זה תקופה כניסוי. בתוכנית שמצויה בחנות ישנם מדיטציות שיעזרו לכם לגלות את עצמכם. יעזרו לכם להתחבר למי שאתם, לאהוב את עצמכם. פעם בשבוע תענו על שאלה מעצימה ותעשו את המדיטציה המותאמת במשך שבוע שלם.

הדבר הזה בלב יגרום לכם להחלפת מחשבות ואיתן למציאות שונה.  תתחילו לשים לב למה טוב בכם, מה החוזקות שלכם , מה הרגעים המעצימים שלכם ותתחברו לרגעים הללו. התוכנית תיקח את הפוקוס מהבעיות שלכם ותמיר אותו ברגעים המוצלחים והטובים שלכם.

תרגילים ליישום הגישה ״מחשבה יוצרת מציאות״

כדי להביא על עצמכם מציאות נעימה יש מספר תרגילים שכדאי שתעשו כדי לאמן את המוח לשדר תדר נעים ומחשבות מרימות וחיוביות:

  1. נסו לעקוב אחרי מחשבותיכם במשך שתי דקות ותרשמו אותן
  2. כל מחשבה שלילית או מורידה תנסו לשנות ולהפוכה למחשבה חיובית ובונה .עכשיו כדאי להטמיע אותה בתוך ראשכם ע״י שינונה וראיית מציאות אחרת.
  3. תעשו רשימה של כל היתרונות שלכם. במה אתם טובים, מה אהבתם לעשות כילדים, איזה ספרים הייתם קוראים אם היה לכם הרבה זמן ושקט.
  4. תעשו רשימה של כל ה״ יש״ שיש לכם בחיים ותוסיפו כל יום עוד קצת. תתעסקו ב״יש״ כל הזמן. שימו על זה את הפוקוס שלכם. תעסיקו את הראש בדברים הנעימים של חייכם ותפסיקו לטחון מחשבות קשות ומעיקות.
  5. תעשו דברים שאתם אוהבים לפחות אחת ליום. זה יכול להיות משהו פשוט כגון שיר שאתם אוהבים, פרח שעושה לכם טוב, מחשבה שעושה לכם נעים, כל דבר שמפנק אתכם אפילו אם הוא קטן. רעיון נוסף הוא לשמוע בדיחה מצחיקה או לקרוא משפט או ציטטה נעימה לבוקר. שימו לב שאתם מפרגנים לעצמכם. זה אקט של אהבה עצמית. זה יחזק אתכם וימלא אתכם בשמחה טווח ארוך יותר. תהפכו את זה להרגל.

מה חשוב לדעת לפני שמתרגלים?

חשוב להבין שכל מחשבה שלכם חשובה. חשוב לא לעשות מניפולציות על עצמכם אלא להיות טובים כלפיכם וכלפי הסביבה מכל הלב כל הזמן. גם אם זה מלאכותי בתחילת הדרך זה יהפוך להיות טבעי עם תרגול. גם הליכה לא היתה טבעית שהתחלנו ללכת. גם נהיגה לא הייתה טבעית. לאט לאט עם הזמן והתרגול זה הופך להיות טבעי. הסוד הוא במודעות ובתרגול.

כשמתחילים לרכל לידכם פשוט קומו ולכו לשירותים. תעשו משהו אחר. בלי תירוצים. מדובר פה בחיים שלכם. זה האושר שלכם שנמצא על כף המאזניים. מדובר פה ביעוד שלכם. בסיבה שהגעתם לכאן, מדובר פה באיך החיים שלכם יראו מעכשיו והלאה. אז לא לתת לשום תירוץ לעמוד בינכם ובין האושר שלכם.

מתי כדאי להיעזר בליווי מקצועי בנושא?

ראשית הידע הזה נמצא בכולנו פשוט שכחנו אותו. לדעתי בתחילת הדרך כדאי להיעזר בליווי מקצועי. ברגע שאתם מבינים את הרעיון, ומתרגלים אותו כל היום על כל דבר, תרגישו שאין לכם צורך באדם אחר שיכוון אתכם. ליווי מקצועי בהתחלה יתן לגיטימציה לכם להתלונן, לשפוך הכל ומשם תוכלו להתחיל.

לנקות את כל מה שיש בפנים ולהתחיל לברוא מציאות שהיא שמחה יותר, זורמת יותר, מאפשרת יותר לחיים להיות נעימים. ברגע שנופל האסימון שהאחריות על החיים ועל המחשבות היא שלנו, פתאום הכל מתיישב בראש בצורה מושלמת.

פתאום אין למחלות , לבעיות בזוגיות, לבעיות הכספיות, פתאום אין לכל אלו משמעות. פתאום שמסתכלים על החיים מזווית ראיה של מה שיש, החיים הרבה יותר נעימים. אז גם אין אין זוגיות , אבל יש הרבה דברים טובים להסתכל עליהם, זה גם טוב. לי לקח הרבה שנים להבין את העניין אבל ברגע שהבנתי הכל הרבה יותר פשוט.

אני לא אומרת שקשיים כלכליים או של זוגיות או אפילו בריאות הם לא קשיים, הם בהחלט קשיים אבל אני אומרת וזה הפואנטה של הבלוג הזה, שבכוחנו להסתכל על דברים שאנחנו מצליחים בהם, לשים עליהם את הפוקוס, לשנות את המחשבות שמתרוצצות לנו בראש, לאמן את הראש לשנות את התדר שאותו אנו משדרים ואז לבעיות כבר לא יהיה מקום אצלכם בראש.

הכל זה עניין של החלטה והבנה  וברגע שתחליטו ותבינו את היתרונות, אז זה ממש ייקח שניות עד שהכל יסתדר לכם בצורה מופלאה. הקסם הזה הוא אימון שיכול לקרות לכל אחד שיבחר שהוא רוצה להיות הבורא של החיים של עצמו בצורה שהוא בוחר ולא בדרך אקראית התלויה בגורמים חיצוניים נטוךי שליטה בצורה מוחלטת.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp