סדנאות העצמה לארגונים

סדנאות העצמה לארגונים

סדנאות העצמה

מטרתן של סדנאות העצמה לפתוח נקודות חדשות למחשבה כדי שיאפשרו לכם לגלות מי אתם. כל הרעיון הוא להוציא אתכם משגרת היום יום, ולגרום לכם לחשוב אחרת. לאחר שיפתח דפוס חשיבה אחר יהיה קל בהרבה להפוך את דפוס החשיבה החדש למעשים וממנו השלכה על מציאות חייכם.

העובדים בסדנאות להעצמה יצאו קצת אחרת ממה שנכנסו, יחשבו מה הם חוו, גם אם בתום הסדנה הם יהיו קצת מבולבלים, העובדים ירגישו מורווחים כי הם מחוברים יותר לנקודות החוזקה שלהם, וההנהלה תהיה מורווחת כי היא התחילה תהליך עומק בארגון שמטרתו להשפיע על פני הארגון לשנים.

מהן סדנאות העצמה לארגונים?

סדנאות העצמה לארגונים הן סדנאות שיפתחו את האינדיבידואל בתוך הארגון ויגרמו להעצמת הפרט , כל אחד בנפרד, והעצמת ארגון כאוסף של אנשים. כאשר האנשים בארגון, מלאי ביטחון עצמי, חסרי פחד, שמה שמניע אותם זה טובת הארגון, ההתנהלות והיעילות יהיו מועצמים. האנשים לא יחששו זה מזה, לא יהיו מאוימים ויבינו שדברים עובדים לטובתם.

אין זה קל העביר אדם שינוי אם הוא לא רוצה בכך אבל נקודת ההנחה הבסיסית שכולם רוצים שיהיה להם טוב מכאן התפתחות אישית היא הכרח של כל עובד. אם העובד רוצה להתפתח ורוצה לעבור שלב, במקום לחפש עבודה חדשה הוא יכול למצוא את זה בתוכו פנימה. מנהל מפוחד מתפקד בצורה מסוכנת ויחליט החלטות הנובעות מפחד.

כל האנשים שעובדים אתו ירגישו את הפחד הזה, שיפריע לתפקודם בעבודה. ישנן סדנאות העצמה למנהלים שמקורן בפיתוח כל מנהל באופן אישי , הבנת פחדיו, ושינוי דפוסי החשיבה לדפוסים מקבלים יותר. ישנן גם סדנאות לעובדים שמתמקדות בחוזקות של כל עובד והעצמתו תוך חיבור לחזון הארגון וערכיו.

לאיזה ארגונים מתאימות הסדנאות?

  • אם אתם מרגישים שבארגון שלכם אדם לאדם זאב, יש תחרות בין העובדים לעצמם ובתוך השכבה הניהולית, הסדנאות מתאימות לארגונכם. יתכן שתחשבו שתחרות היא חיובית לארגון. אין  טעות גדולה מזו. תחרותיות ופחד יכולים להועיל לזמן קצר וגם אז זה יפחית מתפוקת העובדים, השחיקה תהיה גדולה מאוד, מה גורם לאי יציבות חברתית.
  • אם העובדים מתחלפים בארגון בצורה מהירה סדנה כזאת יכולה לגרום לעובד להרגיש שמשקיעים בו ומפתחים אותו, מה שיוריד את רמת הפחד. סדנה כזו יכולה לגרום לעובד להישאר נאמן לארגון , לחבר את ערכיו לערכי הארגון ולתרום לעובד מעבר לתשלום החודשי אותו הוא מקבל.
  • אם האנרגיה של הארגון היא נמוכה, האנשים עם מוטיבציה נמוכה, מונעים מהמקומות הלא נכונים ומפחדים לעזוב, סדנא כזו יכולה לסנן את הלא מתאימים ולקדם את המתאימים יותר.

מה כוללת הסדנא?

הסדנה כוללת הסבר קצר על השיטה והסתכלות אחרת של העובד או המנהל על הסיטואציה בו הוא נמצא. העבודה של העובד היא מול עצמו. למה אני נמצא פה? איך זה משרת אותי? במה אני תורם? מה הפחד הגדול יותר שלי ? מהן החוזקות שלי? איך אני משתלב במקום שלי בצורה אופטימלית ? עובד רגוע שיודע את מקומו ומכיר את עצמו יעבוד טוב יותר ויעיל יותר.

מטרת הסדנה היא לעזור לעובד להכיר את עצמו ,להתמודד עם הפחדים שלו ולגרום לו להסתכל עליהם אחרת. בסדנה ניתנות מדיטציות מותאמות שמלוות כל תהליך שעובר העובד צעד אחר צעד.

הסדנה כוללת:

  1. מפגש קצר של הסבר השיטה ומוטיבציה
  2. עבודה אישית של כל עובד
  3. מדיטציה מותאמת שמחזקת את העובד מבחינה רגשית ומקצועית
  4. עבודה קבוצתית
  5. סיכום

אורכו של המפגש הוא 4 שעות , ניתן לקצר או להאריך בהתאם לנדרש אבל זה הזמן האידיאלי לעבור את התהליך

מה חשוב לדעת לפני בחירת סדנה העצמה?

לפני בחירת הסדנה חשוב לדעת מהם הכשלים הארגוניים. למה אתם בוחרים בכלל סדנת העצמה? מה אתם רואים בארגון? מה העובדים או המנהלים הכי צריכים ? כפי שנדרש מהעובד או המנהל להכיר את עצמו,חשוב שבוחר הסדנה יבין בדיוק את הצורך וימפה את הבעיה בארגון. לצורך זה, צריך להוריד מיסוכים, מחשבות על פחד ולבחור בצורה מדויקת מה בדיוק מתאים.

בעיני, סדנה כזו צריכה להתחיל מהראש ולחלחל פנימה. אי אפשר לזרוק על עובדים סדנאות שהמנהלים לא מבינים את השפה. בגלל שמדובר על סדנה ״גלה את עצמך״ חשוב שכל הדרגות בארגון יכירו את מערך המחשבות שלהם כדי שהשפה בארגון תהיה ברורה. אם עובד רוצה לבוא מספר פעמים לאותה סדנה יש לתת לו ולהבין שאם הוא מבקש, כנראה הוא צריך.

אף אחד לא יכול״ לתקן את העובדים״ ואת התרבות האירגונית אם זה לא יגיע מראש ארגון ויחלחל לאט לאט פנימה. התהליך הוא עמוק, ויתכן שייקח זמן, אבל החברה תצא מורווחת בכל רמה בתהליך. גם ברמת העובד ונאמנותו, גם ברמת האווירה שתהיה בחברה, וגם ברמת ההתפתחות האישית של כל אדם בארגון. מהמנכ״ל ועד המנקה.

כיצד סדנאות העצמה תורמות למקום העבודה?

  • כאשר עובד או מנהל יכיר את עצמו ,ילמד להסתכל על פחדיו ולשחרר אותם, יעילותו תעלה בצורה דרמטית. אוסף המחשבות שמסתובבות לו בראש, שיגרמו לו לחרדה וסטרס ירד והוא יהיה פנוי לעשות את עבודתו ולא מוסח בדברים אחרים.
  • העובדים יהיו חולים הרבה פחות כיוון שחרדה מחלישה את מערכת החיסון, מה שגורם לחולי.
  • מקום העבודה יהיה מקום נעים יותר עם עובדים שמפרגנים אחד לשני ולא מרכלים אחד עם השני ללא הרף
  • תהפכו ממקום עבודה למשפחה
  • העובדים ישארו זמן יותר בעבודה ולא יחפשו אלטרנטיבות אחרות לא מפחד אלא מבחירה שטוב להם. זאת הדרך, לגרום לעובד לבחור כל בוקר שהוא רוצה לבוא לעבודה ולא להחזיק אותו עם משכורת או תנאים. למשכורת מתרגלים מהר, תחושה נעימה צריך ליצור כל בוקר מחדש ולגרום לעובד לרצות לבוא לעבודה.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp