דימוי עצמי מנצח

איך מעלים דימוי עצמי ?

דימוי עצמי הוא המודעות האישית שלנו לעצמנו, לכישורים שלנו, לתכונותינו, למהות שלנו ולמטרות שלנו. זהו הדבר המשותף שלנו להערכה עצמית ולאופן שבו אנחנו מתארים את עצמנו בפני עצמנו ובפני העולם החיצון.

דימוי עצמי משפיע על התנהגותנו, מחשבותינו, רגשותינו והבחירות שלנו. אם דימוי העצמי שלנו חיובי,  נרגיש בנוח יותר ונצליח יותר בחיים. עם זאת, אם דימוי העצמי שלנו שלילי או נמוך, ייתכן שנמנע מהצלחה  לדפוק על דלתינו ונשים פוקוס על הקשיים יותר מעל ההצלחות.

כדי לשפר את דימוי העצמי שלנו, חשוב להיות מודעים למחשבות, הרגשות והתגובות שלנו לגבי עצמנו, לפעול לפי ערכי החיים שלנו, ולעבוד על שיפור יכולותינו והתפקודים שלנו. חשוב גם להתמודד עם הקשיים והאתגרים שלנו בצורה בונה, ולהתמקד בתכונות החיוביות והיכולות שלנו במקום בתכונות והיכולות שלנו שאנו מרגישים שאינן מתארות אותנו בצורה המתאימה למציאות.

חשוב לזכור שדימוי עצמי זה תכונה שיכולה להתפתח כל הזמן ללא תלות למקום בו אתם נמצאים בו היום. זה שריר שיכול להתפתח כל הזמן. 

כדי להעלות את דימוי העצמי נדרשת השקעה ועבודה עצמית. 

הנה כמה טיפים שיכולים לסייע בלעלות את דימוי העצמי שלך:

  1. היו מודעים לחשבותיכם ולתגובותיכם – נסו להתבונן במחשבות והתגובות שלכם כלפי עצמך ובצורה פעילה לבדוק האם הן מסייעות או מפריעות לכם ברגעים שונים בחיים. כשתזהן את הדיבור הפנימי שלכם לעצמכם, מודעותכם עולה וכך תוכלו לעזור לעצמכם לבנות מחשבות ותגובות חיוביות ובונות יותר.
  2. נסה לשים לב לצדדים החיוביים שלכם – זה יכול לכלול תכונות, כישורים, פעילויות או הישגים שלך. כשאתם מתרכזים בצד החיובי שלכם, אתם מתמקדים ביכולות שלכם ובמה שאתם מצליח לעשות, מה שיכול לסייע לכם להעלות את הביטחון והתחושה הטובה  שלכם שאתם מסוגלים להשפיע על הסביבה שלכם בצורה חיובית.
  3. עבודו על מטרות ותכניות חדשות – זה יכול לכלול למידה חדשה, השתלבות בפעילויות חדשות או פתיחת תקופה חדשה בחיים שלכם. כשאתם מתכווננים למשהו חדש ומצליחים להשיג את המטרות שלכם, אתם מרגישיםשהדימוי העצמי שלכם מתחזק ומשתפר.
  4. חגגו הצלחות. כאשר כבר הצלחתם זה הזמן לעצור ולחגוג. מי שלא חוגג לא עוצר לתת פידבר לעצמו על ההצלחה, ולא יהיה משתלם להצליח או להתאמץ גם בעתיד .
  5. השתמשו באפליקציות או בכלים שמגבירים חיוביות וערך עצמי. אחת האופציות היא אפליקציית chilax, אפליקציה פשוטה לתפעול שעושה את העבודה נפלא. 

אדם עם דימוי עצמי גבוה נוטה להיות יותר מאושר ומרוצה מעצמו ומחייו. 

כמה דוגמאות למצבים בהם דימוי העצמי גבוה עשוי לסייע:

  1. קריירה – אדם עם דימוי עצמי גבוה עשוי להיות יותר מוצלח בקריירה שלו. כאשר אדם מרגיש בטוח ביכולותיו ומכיר את ערכו, הוא מתפקד בצורה יעילה יותר ומצליח לשפר את ביצועיו ואת ההשגים שלו.
  2. יחסים – אדם עם דימוי עצמי גבוה עשוי להצליח יותר גם ביחסי האישיים שלו. כאשר אדם מרגיש בטוח בעצמו ומסתפק עם עצמו, הוא יותר מוכן לקבל ולתת אהבה ותמיכה לסביבתו וחשוב לו לייצר יחסים בריאים ותומכים.
  3. בריאות – דימוי עצמי גבוה עשוי לסייע לאדם לשמור על בריאות טובה יותר. כאשר אדם מרגיש מרוצה עם עצמו ועם החיים שלו, הוא מטפל בעצמו בצורה יותר טובה ומקפיד על הדאגה לגוף ולנפש. 

לסיכום, דימוי עצמי גבוה עוזר בכל תחומי החיים. שיפור הדימוי גורם לחיים להיות קלים ונעימים יותר. לעיתים צריך אדם חיצוני שיעזור לזהות את דפוסי החשיבה שלכם ולשפר את הדימוי העצמי ולעיתים אפשר לעשות זאת לבד. הכל מתחיל ונגמר ביכולת שלכם להתבוננות בחייכם ופתיחות לשינויים שניתן לבצע.  כמובן שאם אתם צריכים את עזרתי , צרו קשר ואעשה את מיטב יכולתי לסייע. 

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp