אומץ |עירית וולד מאמנת הוליסטית

איך לגדל אומץ?

עבודה על האומץ כרוכה ביציאה מאזור הנוחות שלכם ובניית ביטחון עצמי בהתמודדות מול אתגרים.
חשוב שנזכור שאומץ לא מגיע ביום אחד. זאת בניה איטית ומתמשכת שבסופו של דבר מחזירה פירות מתוקים וחיים טובים יותר.

הנה כמה צעדים שתוכלו לנקוט כדי לטפח אומץ:

  1. זהו את הפחדים שלכם: הקדישו זמן לזהות את הפחדים או האזורים שבהם אתם מרגישים פחות בטוחים. מודעות עצמית זו היא הצעד הראשון בעבודה מולם.כל עוד אתם לא מודעים לפחד הוא נמצא כטייס אוטמטי חסר מודעות, שנלקח ממיגרות הילדות והתיכנות שרובינו חיים בו. כאשר מתחילים להיות מודעים לפחד, פתאום נווכח שאנחנו לא פועלים כילדים חסרי אונים אלה כמובוגרים מלאי יכולת.
  2. הגדרו יעדים קטנים: התחל בהצבת יעדים קטנים ובר-השגה שדוחפים אותך מעט מחוץ לאזור הנוחות שלך. הגדל בהדרגה את הקושי של מטרות אלה ככל שאתה בונה ביטחון.
  3. בצעו פעולה: פעל למרות הפחדים שלך. אומץ הוא לא היעדר פחד אלא הנכונות להתמודד איתו. התחל בצעדים קטנים והגבר בהדרגה את החשיפה שלך לדברים שמפחידים אותך.
  4. תרגלו חמלה עצמית: היו אדיבים וסבלניים כלפי עצמכם. הכירו בכך שאומץ כרוך בפגיעות ובאפשרות לכישלון. התייחסו לעצמכם בחמלה ולמדו מכשלונות או מטעויות.גדלו מהם. אם למדתי משהו בימי חיי הוא שחיים חסרי כשלונות הם חיים אפורים חסרי ריגושים.
  5. דמיינו הצלחה: דמיינו את עצמכם מתמודדים בהצלחה עם אתגרים ומתגברים עליהם. הדמיה של תוצאות חיוביות יכולה לעזור לבנות ביטחון ולהפחית חרדה. זוהי סוג של חזרתיות שמאפשרת למוח לעשות עוד ועוד אימונים. כאשר מגיע רגע ההצלחים אין בעלה של מערכת העצבים אלא התחושות מוכרות לנו וגורמות לאיזור להיות חסר אי וודאות.
  6. הקפו את עצמך בתמיכה: חפשו אנשים תומכים ומעודדים שמאמינים בך. התמיכה שלהם יכולה לחזק את הביטחון שלך ולספק רשת ביטחון כשאתם לוקחים סיכונים.לכו עם אנשים שעשו את זה ויודעים שאין הצלחה ללא כישלון, אין התפתחות ללא כאב. אל תלכו על בטוח. לכו אחרי הלב ולגלו שזה המקום הבטוח ביותר להיות בו.
  7. למדו מכישלונות: אמצו כישלונות כהזדמנויות למידה. כל כישלון יכול לספק שיעורים ותובנות חשובות התורמות לצמיחה ולחוסן שלך. לא אתם נכשלתם, המעשה שעשיתם לא צלח … הפעם. ההבדל בין אדם מצליח לאדם חסר הגשמה זה רק מספר הניסיונות שהתנסה בהם בדרך להצלחה.
  8. חבקו אי נוחות: אומץ דורש לרוב אי נוחות וחוסר ודאות. תרגל סובלנות ואפילו חיפוש מצבים שגורמים לך מעט לא נוח להרחיב את אזור הנוחות שלך.אני לדוגמה די שונאת לרוץ אבל בעצם הריצה פעמיים בשבוע, אני חווה אי נוחות שגורמת לי להסתכל אחרת על משמעת. אני מרגיעה את הגוף שרוצה להפסיק ומחזקת את המח שרוצה לסיים במשימה. לא בטוח שאהיה אלופת עולם בריצה, אולי בטוח שלא אהיה אבל בטוח שאני משקיעה בשבירת הגבולות של עצמי.
  9. חגגו את ההצלחות שלכם: הכירו וחגגו את הפעולות האמיצות שלכם, אפילו הקטנות. כל צעד שאתם לוקחים לקראת התמודדות עם הפחדים שלך הוא הישג שכדאי להכיר.רק החגיגה עצמה נותנת למערכת אישור שאתם מרוצים מההתפתחות. ואל תשכחו, צעם ועוד צעד ועוד צעד מרכיבים חיים.
זכרו, אומץ הוא מיומנות שניתן לפתח עם הזמן. התחל בצעדים קטנים, היה סבלני עם עצמך, ובנה בהדרגה את שריר האומץ שלך. עם תרגול, תהיו יותר גמישים ובטוחים בהתמודדות עם אתגרים.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp