הגדרת יעדים

הגדרת יעדים ככלי להצלחה

אחד המאפיינים של האנשים המצליחים העולם הוא הידע ומתן החשיבות להצבת יעדים מוגדרים היטב, ליצירת תוכנית פעולה להשגת היעד ומתן פוקוס על חגיגת הניצחון. 

מה שמעניין בהגדרת יעדים שכולם יודעים שהם צריכים לעשות את זה, כולם יודעים שיעד מדוייק הוא חשוב כדי ללכת בדרך מדוייקת היטב ולא להסתבך בדרך. אז איך יתכן שכולם רוצים להצליח, כולם רוצים להשיג את יעדן ועדיין רק 5% מהאוכלוסיה באמת עושה את זה? 

האם יתכן שהסיבה שאנשים לא כותבים יעדים, לא מתמידים בתוכנית מסודרת להגדרת היעד ולא חוגגים הצלחה היא פשוט העדר הידע איך לעשות את זה ? 

אז הבלוג הקצר הזזה נועד כדי לסנן את הערפל מתוך הדבר״המפחיד״ הזה שנקרה הגדרת יעדים. 

להלן 5 פרמטרים שחשוב מאוד שיכללו בכל יעד שנבחר לשים לעצמנו:

 

הגדרת יעדים שלב א – יעד מפורט וברור.

כאשר אני מציבה יעדים אני אוהבת להקשיב למה שכתבתי ולראות אם ילד קטן היה מבין אותו. לא להתחכם ולא להשאר מעורפל. יעד ברור ומפורט. דוגמה להגדרת יעד מפורט וברור: אני קונה דירה בת חמישה חדרים, מוארת עם חלון גדול למערב בשכונה בפתח תקווה בביניין שהשכנים יהיו נעימים ומזמינים.  או עוד דוגמה: אני מתאמנת 4 פעמים בשבוע בפעילות ספורטיבית שהנעימה לגופי, גורמת לי תחושה טובה ושמחה , הפעילות מתחלקת לפעילות אירובית ואנאירובית והגוף שלי מרגיש בריא ורענן. 

 

הגדרת יעדים שלב ב- יעד מדיד.

שנדע שהגענו אליו בצורה ברור. יעדים שהם מעורפלים , יקשו על תת המודע לכוון אותנו למקום הנכון עבורינו.  יעד מדיד יכול להיות משהו כמו: אני קוראת 12 ספרים בשנה בהנאה ובסקרנות. אם אחרי שנה אסכום בצורה ברור את מספר הספרים אדע אם היעד הושג במלואו. 

הגדרת יעדים שלב ג- יעד בר השגה.

אחד הדברים שחשוב ללכת עליהם הוא משהו אמיתי לדוגמה אם אדם עבר תאונת דרכים ואינו מסוגל ללכת הגדרת יעד שאותו בחור רץ מרתון תתפרש למוח כמשהו בלתי מושג. לעיתים כדאי להתקדם בפסיעות קטנות כדי לא לגרום למוח להבהל(המרכז הלימבי -אמיגדלה) ולנוע בצעדים קטנים. לדוגמה: אם העסק שלי מרוויח היום 30000 ש״ח ואני רוצה להגדיל אותו למיליון, יתכן שאגדיר יעד מדורג משמע, העסק שלי גדל מ30000 בחודש ל 100000 בחודש בדרכים נעימות וקלות . אחרי שאגיע ל 100000 אחגוג הצלחה ואמשיך משם ליעש 250000 כדי שבכל שלב אוכל לבנות את עצמי ולא להתרסק עם כל כישלון. 

הגדרת יעדים שלב ד -יעד ריאלי.

לא לברוח לדמיון . חברה שלא מרויחה שקל קשה לה להגיע למליון ש״ח בחודש בלי שמוביל הדרך יודע איך זה מרגיש להרוויח סכום כזה. חשוב משהו שיהיה ראלי כדי לא להשבר עוד לפני שהתחלנו. עוד דוגמה אי אפשר להגיע לירח ברגל זה פשוט לא יקרה כי זה נוגד את חוקי הטבע ולכן לא להלחם בניוטון בבקשה. 

הגדרת יעדים שלב ה -יעד תחום בזמן

לתת המודע אין ממש יכולת התמצאות בזמן. תת המודע חיי עכשיו בלבד. כאשר אני רושמת משהו בסגנון: העסק שלי מרוויח מעל 300000 בחודש עד סוף שנת 2023, מיד המוח מתחיל לפרוס מה הוא צריך לעשות כדי להגיע לזה . כמובן שתוכנית מוגדרת עם יעדים יומיים שבועיים חודשיים רבעוניים היא הכרחית אבל כל עוד יש זמן תחום וסכום, יש עם מה לעבוד. 

 

כאשר מגדירים יעדים שעונים על הקריטריונים הללו וגורמים ליעדים להיו אפשריים מחד אך מפתחים מאידך, פתאום מנגנון הפחד פוחד. פתאום איך להגיע לדברים הרבה פחות מפחיד ואנחנו הופכים להיות יותר אפקטיביים ופרודקטיביים, מבזבזים פחות זמן בלבהות בטלפון ויותר בדברים קטנים שיביאו אותנו לשם. כי כל מרתון בסוף מתחיל בצעד הראשון, ואי אפשר בחיים לסיים מרתון בלי שהתחלנו אותו. 

 

לסיכום, כל אדם שרוצה להשיג את יעדיו , עליו להגדיר יעד בצורה ברורה, ראלית, מדידה, תחומה בזמן וברת השגה, לפרוס את היעד לתוכנית ולבצע כל יום משהו ממש קטן ואפשרי שיוביל אותו להצלחה המיוחלת 

 

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp