עירית וולד מאמנת הוליסטית לשינוי דפוסי חשיבה.

על תשוקות וחוזקות בדרך למציאת כיוון

אחד מצרכני הזמן הגדול בכל הזמנים זה העדר כיוון. הבעיה המרכזית היא שאנחנו רובינו מזגזגים בין מחשבות סותרות , דבר שגורם לנו לנוע הלוך וחזור ולא להגיע לשום מקום. 

כדי להפתר מהרגל הליכה לכיוונים מנוגדים שנגרמת בגלל העדר פוקוס, הפרעות קשב ורעש אינסופי בראש, עלינו להבין כמה דברים בסיסיים על עצמנו כדי שנוכל לנוע בדרך עם כיוון כללי אחד.

שלב א במציאת כיוון מדוייק בחיים: מציאת תשוקות 

מציאת תשוקות בחיים היא תהליך שבו אנחנו מתבונן בעצמנו ובחיים שלנו כדי לזהות את הדברים שגורמים לך להרגיש מלאי אנרגיה, משוחררים ומאושרים. כשנגלה את התשוקות שלנו, אנחנו יכולים לקחת את השליטה על החיים שלך ולייעל את ההנאה והפעילות שלנו.לכל אדם תשוקות שונות ודרך שונה, החכמה היא להכיר את עצמנו לעומק. להיות חברים של עצמנו. להתאהב במי שאנחנו על אף ״חסרונותינו״. 

כדי למצוא את התשוקות שלנו, יש להתחיל בחשיבה על הדברים שאנחנו אוהב לעשות ומעניינים אותנו. זכרו את הפעילויות שגורמות לכם להרגיש מלאי אנרגיה, חסרי מתח ומאושרים, ונסו לזהות את הכישורים והמיומנויות שמובילים אותנו להצלחה בדברים אלו. 

בנוסף, נסו לחשוב על התחומים המעניינים אתכם ושאתם רוצים להתמקם בהם. עשו רשימה של הדברים שאתם חושבים שמעניינים אותך, ותנסו לחשוב על הפעילויות המשולבות בתחום זה. למשל, אם אתם מעוניין לעסוק בתחום הפיתוח התוכנה, תנסו לחשוב על הפעילויות כמו כתיבת קוד, פתרון בעיות טכניות והתמודדות עם מצבים שונים ומצבים אפשריים כדי לא לטעות. 

נסו לענות לעצמכם על השאלות הבאות: 

  • מה ממלא אותי ? 
  • מה מלהיב אותי?
  • מה אני אוהב לעשות ? 
  • מה אהבתי לעשות שהייתי ילד ? 
  • מתי אני מאבד תחושת זמן ? 
  • אם לא היתה לי שום מגבחה מה הייתי עושה ? 
  • מה בוער בעצמותיי לעשות ? 
  • איזה פעולה גורמת לי התרגשות ? 

השלב השני: מציאת החוזקות 

מציאת החוזקות שלנו היא תהליך שבו אנחנו מתבונן בעצמנו ובכישורים שלנו כדי לזהות את הדברים שאנחנו טובים בהם ושגם מעניינים אותנו. למשל, חוזקות יכולות לכלול יכולת לתכנן ולנהל, יכולת לתקשר ולהיות חברותי, יכולת להטיל סמכויות ולתת אמון, יכולת לפתור בעיות, יכולת להיות יצירתי, יכולת לעבוד בצוות ועוד.

כדי למצוא את החוזקות שלנו, יש להתחיל בבדיקה של ההישגים שלנו בעבר. נסו לחשוב על פעילויות ומשימות שהביאו לכם הצלחה ופרנסה, ותנסו לזהות את הכישורים והמיומנויות שהצטברו לכם על-ידי הצלחתם. תנסו לזכור מצבים שבהם אנשים סיפרו לך כמה אתם חזקים בדבר כלשהו או כשאנשים פונים אלייכם לסיוע עם דברים מסוימים.

נסה גם לחשוב על התחומים שמעניינים אותך ושאתה רוצה להתמקם בהם. עשה רשימה של הדברים שאתם חושבים שאתם עושים טוב ושמעניינים אתכם, ותנסו לחשוב על המיומנויות שמובילות להצלחה בתחום זה.

ענו על השאלות הבאות:

  • מה החוזקות שלי ? 
  • מה הכישורים הטבעיים שלי ? 
  • מה הפעילויות שאני מרגיש שהן טבעיות לי כשאני עושה אותן
  • מה אני נוטה לעשות טוב ?
  • מהו הדבר שהצלחתי ביותר בעבר ? 
  • איזה משימות קל לי ללמוד ? 

 

כעת, יצרו משפטי כיוון משמע משפט עם התשוקות שלכם בהנתן החוזקות שלכם.

לדוגמה:

התשוקות שלי : מדיטציה וניהול עולם רגשי, אימונים מנטליים , התפתחות אישית, אהבת אדם, לעמוד בפני אנשים, להשפיע על חיים של אנשים, לעשות סירטונים, לכתוב בלוגים, לפצח את האמונות המעכבות, פיצוח חיים קלים(לא ללמוד בקושי אלא ברכות)

קצת על החוזקות שלי: שנים של הבנת הרגשות והתחושות שלי, יכולות להמציא, יכולת להשפיע על אנשים, יכולת לזהות דפוסים מהר, יכולת לראות מעבר, אמונה גדולה באדם וביכולתו לשינות. חיבור עמוק לעצמי, יצירתיות.

 

משפט הכיוון שלי : אני משפיעה על אנשים להתאהב בחיים , לחיות ברוגע ובקלות ע״י ההבנה העמוקה וניסיון רב בנפש, האמונה שלי ביכולת האדם להשתנות, וביצירתיות שלי. 

 

נסו לרשום את משפט הכיוון שלכם. רשמו כמה משפטים ותתחילו לזקק אותם . 

כמובן שאם תצטרכו עזרה, אני כאן בשבילכם, או בסדרה של אימונים או באימון להבהרת הכיוון הכללי כי באנו לחיים להנות לחגוג ולהיות מרוצים ומסופקים. 

 

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp